Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Monday, April 25, 2011

Reunion: Impian Kian Nyata

Bismillahirrahmanirrahim...

22 April 2011 - Satu pertemuan telah diaturkan antara wakil kelas MRSM Muar 95/96 untuk memuktamadkan beberapa perkara tentang rancangan reunion yang telah dipersetujui akan diadakan pada 9 Julai 2011. Usai solat maghrib, saya terus bertolak ke lokasi yang dijanjikan iaitu McD Bandar Utama. Saya tidak pernah ke situ sebelum ini tetapi dapat mengagak kedudukannya di sekitar Bandar Utama. Namun untuk memudahkan perjalanan, saya bercadang menggunakan bantuan Cik GPS untuk sampai ke situ sebelum jam 8 malam. Malangnya, saya telah berjaya diperdayakan oleh Cik GPS sehinggakan saya hanya berjaya tiba di tempat dijanjikan pada jam 9 malam. Apabila dilihat semula, rupanya salah saya sendiri kerana tersilap setting pada GPS tersebut. Aduhai, silap sendiri.

Terpedaya olehnya tapi berpunca silap sendiri juga

Rancak bermesyuarat

Mereka yang hadir

Mereka pernah hadir dalam perjalanan kehidupan remaja saya

Alhamdulillah, kehadiran pada kali ini ternyata lebih baik dan banyak perkara yang dapat dimuktamadkan bersama. Untuk membantu perjalanan program, saya secara sukarela telah menawarkan diri untuk menjadi bendahari bagi urusan mengumpulkan yuran penyertaan. Ia berlaku secara spontan atas kesedaran saya perlu menyumbangkan sesuatu demi memastikan impian ini menjadi realiti. Selepas 15 tahun meninggalkan alam persekolahan, ini merupakan pertemuan semula kami yang julung kali diadakan. Sebelum ini memang pernah ada usaha dibuat ke arah itu namun atas sebab-sebab tertentu, ia gagal direalitikan. Saya akui pada waktu itu saya sendiri juga tidak merasakan kesungguhan untuk menjayakannya. Kini apabila saya semakin menyedari akan kepentingan penganjurannya, saya nekad untuk membantu menjayakannya.

Kini, semua wakil kelas termasuk saya sendiri perlu memainkan peranan yang telah diberikan dengan sebaik mungkin terutama dalam menyampaikan maklumat tentang program kepada rakan-rakan sekelas dan memuktamadkan bilangan yang akan hadir. Saya gembira kerana kali ini saya benar-benar menghadirkan diri untuk menjadikan impian reunion ini satu kenyataan. Tidak sabar rasanya menunggu kehadiran hari yang telah ditetapkan.

Kepada rakan-rakan MRSM Muar 95/96 yang terbaca nota saya ini dan masih belum mengetahui tentang program yang akan dianjurkan, masih belum terlambat untuk anda mengambil tahu tentangnya dan mendaftarkan diri. Bayangkan selepas 15 tahun, ini merupakan pertemuan kita semula yang pertama. Pasti banyak yang akan kita bualkan kelak, mengenang kembali kenangan membesar bersama di MRSM Muar. Meskipun anda tidak pernah menghadiri pertemuan-pertemuan yang diadakan sebelum ini, ia tidak menafikan hak anda untuk hadir dan menjayakan program ini malah makna kejayaan program ini adalah apabila anda semua dapat hadir dan turut sama-sama menjayakannya. Program ini merupakan titik permulaan kepada program-program lain yang bakal menyusul bagi graduan MRSM Muar 95/96. Siapa pun anda pada hari ini, apa jua kerjaya atau status anda pada hari ini, ia bukan tititk penentunya kerana yang penting adalah anda pernah menjadi sebahagian daripada warga MRSM Muar 95/96!



No comments: