Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Tuesday, March 22, 2011

Ter...tempah Jua

Bismillahirrahmanirrahim...

Pagi ini, saya rasa agak lemau kerana semalam saya MC atas sebab yang hanya saya dan MakTeh yang faham. Walaupun ada urusan yang perlu dibereskan, saya ketepikan buat sementara dan membuka e-mel. Saya terima iklan AirAsia untuk promosi tiket penerbangan ke Sabah dan Sarawak. Saya teringat kepada niat saya untuk kembali ke bumi Kuching semula selepas kunjungan kali pertama (kembara pertama menaiki kapal terbang bersama keluarga) tidak memuaskan hati. As i said, I love travelling! Maka, rasa untuk ke sana hadir semula dan saya SMS Bakarians yang berminat untuk menyertainya. Abah dan ummi sudah tentulah ahli tetap dan wajib hadir, tanpa perlu banyak soal lagi. Untuk mendapat tiket promosi, saya perlu segera bertindak.

SMS diterima daripada abang kedua (BaAn) dan MakTeh mengesahkan penyertaan. Abang sulung (BaMa) pula berada di Bali atas urusan kerja dan hanya akan kembali pada hari Khamis. Dia turut menyatakan minat untuk turut serta tapi perlu berbincang dengan ahli keluarga terlebih dahulu. Manakala yang lain-lain pula belum memberikan respon. Maka, saya telah ter...tempah tiket ke Kuching, Sarawak pada 16 September 2011 iaitu cuti umum sempena Hari Malaysia. Kami akan berada di sana selama 3 hari 2 malam sahaja dan saya masih belum mengetahui apa pengisiannya kelak. Sudah pasti, tugasan seterusnya adalah membuat susunan jadual perjalanan sewaktu di sana. Masih banyak masa untuk itu dan rasanya pada tarikh tersebut saya sudah memulakan pengajian di IPTA yang belum ditentukan lagi.

Bagi sesetengah orang, ia mungkin satu pembaziran tetapi bagi saya, ia satu pengalaman yang cukup berharga. Jika ahli keluarga saya tidak turut serta pun, saya pasti akan ke sana juga, sekurang-kurangnya membawa abah dan ummi bersama. Namun bak kata bijak pandai, the more the merrier!

Mood berubah, kembali bersemangat meneruskan tugasan :)

2 comments:

Zana Jay. said...

Tahniah...senang2 jenguk aku lagi...hehehe

Carrie-Ma said...

orait, nanti kita link ye. :)