Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Thursday, March 24, 2011

Sah!

Bismillahirrahmanirrahim...

Notis Penyiaran
Lega rasanya apabila berita yang ditunggu-tunggu telah tiba. Alhamdulillah, semalam saya hubungi JPA sekadar untuk bertanyakan status penerimaan borang-borang yang dihantar sebelum ini. Sebaliknya, saya terima khabar gembira yang dinanti-nanti. Hari ini saya terima surat tersebut iaitu pengesahan dalam jawatan. Syukur kerana sasaran saya untuk disahkan dalam jawatan pada gred sekarang sebelum saya melanjutkan pengajian pada bulan September kelak sudah tercapai. Jika sebelum ini, kami berada dalam pemangkuan dan status pengesahan kami seolah-olah digantung tidak bertali. Namun saya nekad untuk memohon melanjutkan pengajian meskipun berdepan dengan risiko kehilangan sebahagian besar elaun jika bercuti belajar sebelum disahkan dalam jawatan. Saya serahkan segala-galanya kepada takdir. Seandainya setakat itu sahaja rezeki saya maka saya terima. Saya tidak mahu menjadi tamak namun ternyata nasib menyebelahi saya. Saya dapat kedua-duanya, biasiswa melanjutkan pelajaran dan disahkan jawatan lebih awal daripada tempoh yang ditetapkan sebelum ini.

Sebelum ini, kami dimaklumkan yang jawatan kami tidak akan disahkan sehingga genap 8 tahun dalam perkhidmatan, iaitu pada tahun 2012. Saya sering percaya, setiap polisi ciptaan manusia tidak kekal. Ia boleh berubah mengikut keperluan. Tidak perlu melenting atau terlalu mempersoalkan sesuatu perkara yang tidak kita fahami. Teruskan usaha dengan sesuatu yang berada dalam kawalan kita. Justeru, saya teruskan juga hasrat melanjutkan pengajian dan akhirnya permohonan saya telah diterima. Hari ini pula saya terima notis pengesahan dalam jawatan.

Maka nikmat tuhan kamu yang manakah yang ingin kamu dustakan?

5 comments:

HaNiE said...

congrats ck.. jangan lupa open table ya!!

MamaYatie said...

congrates care! seronoknya...kena kena arrange gathering cpt2 ni..bulih cik care open table..kekeke

psst...apsal pulak pn karimah?

Carrie-Ma said...

mar,

tq. ur turn will come too. open table xde hal tp apa ada atas meja tu aku xtau la haha. silap hb kek ko. ekeke

Carrie-Ma said...

mamayatie,

ada gathering lg ke? haha
knp puan? tu panggilan rasmi standard dlm gomen. no offence + itu doa kan :)

ayah de said...

molek la tu puang karimah...