Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Sunday, December 5, 2010

Kemaskini

Bismillahirrahmanirrahim...

Akhir-akhir ini tahap kemaskini blog agak perlahan walaupun banyak perkara yang ingin saya coretkan. Sibuk? Mungkin ya, mungkin tidak. Kekadang idea datang mencurah-curah tetapi jemari terasa malas mengetuk butang kekunci di Netbook yang comel ini. Lantas idea hanya kekal sebagai idea dan hanyut dalam arus masa. Tambahan pula akhir-akhir ini masa saya banyak dihabiskan di rumah baru kerana perlu menyempurnakan beberapa perkara sebelum berpindah masuk insyaAllah pada minggu hadapan. Alhamdulillah perkara-perkara utama seperti pemasangan lampu, kipas, langsir dan kabinet dapur telah pun selesai. Meskipun ada beberapa halangan sehingga memaksa saya merubah sedikit perancangan asal, segalanya berakhir dengan baik. Kali pertama bermalam di rumah baru dengan ditemani ummi dan adik-adik terasa sedikit janggal tetapi Alhamdulillah tiada apa yang perlu dirisaukan.

Malam tadi saya dan MakTeh menempah lori sewa untuk mengangkut barang-barang kami ke lokasi baru. Untuk MakTeh, barang-barang telah diangkut pada petang tadi. Untuk saya pula, lusa iaitu cuti Awal Muharram, proses perpindahan ke rumah baru akan bermula. Namun saya akan masih berulang-alik antara Keramat dan rumah baru sehingga hujung bulan ini kerana perlu membersihkan rumah yang bakal dikosongkan. Kami telah memasuki rumah sewa tersebut dalam keadaan baik dan berhasrat untuk mengosongkannya dalam keadaan yang sama. Tidak sampai hati rasanya memusnahkan kepercayaan yang telah diberikan oleh tuan rumah kepada kami selama ini.
 
Perpindahan adalah satu proses yang meletihkan namun itulah sebuah kehidupan. Kita juga hanya singgah sebentar di alam dunia ini sebelum meneruskan perjalanan ke alam akhirat. Sepertimana kita datang dalam keadaan suci, seperti itu jugalah kita berharap dapat kembali kepadaNya dalam keadaan yang sama. Amin.

No comments: