Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Saturday, July 3, 2010

Santai

Bismillahirrahmanirrahim...

2 orang budak menggodek kereta saya

taman herba

adam takut dinasour

adeef

gila taman

berkawan dengan alam

rusa dikata kambing huhu

jom naik lagi

kami sangat dahaga, bestnya dapat teh 'o' beng

Malam tadi saya dikejutkan dengan ketibaan ummi saya, abang ke3 dan keluarga. Saya memang tidak dimaklumkan dengan kedatangan mereka sehingga dihubungi oleh abah bertanya sama ada mereka telah tiba atau belum. Sudah tentulah saya tiada halangan dengan kedatangan mereka malah sangat gembira. Secara kebetulan, abang ke2 saya juga dalam perjalanan untuk singgah seketika di rumah kami. Tujuan kedatangan abang ke3 saya adalah untuk mendapatkan alat ganti kereta.

Pagi ini, selepas selesai urusan servis kereta di Ampang, saya membawa ummi dan 2 orang anak saudara ke Taman Tasik Perdana kerana saya telah berjanji dengan mereka pada malamnya untuk melihat kancil dan rusa. Sebelum itu, kami singgah di Klinik Homeopathy di Kg Baru untuk mendapatkan bekalan ubat abah dan ummi. Kami tiba di Tasik Perdana tepat jam 12 tengah hari. Mujurlah cuaca agak redup dan kami dapat menikmati suasana dengan tenang. Sungguh santai. Budak-budak tentulah yang paling gembira melihat taman permainan yang luas dan pelbagai sehingga saya terpaksa beberapa kali memujuk mereka untuk pulang.

Seperti dijanjikan, saya bawa mereka melawat Taman Rusa dan Kancil dan ternyata mereka sungguh teruja melihat rusa dan kancil dari dekat.

Kami pulang pada jam 2.30 petang selepas saya terpaksa beberapa kali ‘memperdaya’ kedua-dua anak saudara untuk berhenti bermain di taman permainan.

No comments: