Projek Pembinaan Surau An-Nur

Projek Pembinaan Surau An-Nur

Rakan Seperjuangan

Sunday, July 4, 2010

Kalumpang

Bismillahirrahmanirrahim...


Awalnya saya bercadang untuk menghabiskan masa di rumah sahaja kerana ingin menikmati saat-saat dapat berada di rumah pada hujung minggu tetapi apabila diajak oleh adik-adik untuk mandi-manda di Kalumpang Resort, saya akur. Namun saya tidak mandi kerana hanya menemani adik-adik dan saya membawa bekal 2 buah buku untuk dibaca sambil menikmati keindahan alam.

Perjalanan ke sana memakan masa 1 jam melalui lebuhraya PLUS. Walaupun agak ramai pengunjung yang turut menghabiskan hujung minggu bersama keluarga di situ, kami berjaya mendapatkan tempat letak kereta dan lokasi mandi yang sesuai.



Sungguh mendamaikan

Memang mendamaikan apabila dapat menghabiskan masa bersama keluarga walaupun pada awalnya saya agak malas untuk turut serta. Saya memahami bahawa tiada saat yang paling berharga dalam hidup ini selain dapat bersama insan-insan yang disayangi. Segala penat lelah hilang begitu sahaja. Meskipun buku yang dibawa tidak habis dikhatam, kesempatan meluangkan masa bersama keluarga tiada nilaiannya.

Sebelum pulang, kami sempat ronda-ronda Proton City kerana adik-adik saya tidak pernah memasukinya. Tiada apa yang menarik di situ selain kawasan perumahan dan kilang milik Proton. Yang pasti, kawasan tersebut dihuni oleh ramai pendatang asing yang bekerja sebagai operator di kilang Proton. Fenomena biasa melihat mereka bermain kriket untuk mengisi masa lapang sesama mereka.

Kami tiba di rumah pada jam 7.40 malam. Pasti kami ke sana lagi kerana saya masih belum berjaya membasahkan diri di sungai Kalumpang. Mungkin bersama ahli keluarga yang lain juga.

No comments: